Wednesday, December 5, 2012

Pengenalan

Assalamualaikum..

pertama kali tulis blog. jadi maaflah kalau tak berapa nak menarik. pembaca yan saya hormati, tujuan blog ni ditulis bukan nak ceritakan tentang diri saya atau apa-apa yang berbentuk peribadi sebaliknya apa yang saya lihat dalam dunia kita secara khusus di malaysia. insyallah saya akan sentuh berkenaan politik dan beberapa perkara lain.

sebelum kita mulakan rasanya elok saya perkenalkan siapa saya dulu.. :)

nama diberi muhammad nabil bin nasir  dilahirkan di johor bahru dibesarkan oleh kedua ibubapa saya puan latifah dan encik nasir. kedua-duanya merupakan kakitangan kerajaan. mendapat pendidikan awal di sekolah rendah islam ABIM JB sebelum berpindah ke sekolah rendah islam ABIM sg ramal kajang. kemudian menyambung peljaran di sekolah agama menengah hulu langat. kemudian sekarang saya menyambung pelajaran dalam bidang pelaburan di UiTM Perlis.


jadi itu serba sedikit tentang saya.

apa tujuan blog ini di tulis?

saya nak kupas dan lontarkan beberapa perkara yang saya rasa kita belia secara amnya dan mahasiswa secara khususnya perlu tahu. iaitu DI MANAKAH MASA DEPAN NEGARA?

saya berharap blog saya dapatlah kiranya menjadi medan perbincangan secara intelek tentang politik negara, ekonomi, sosio dan agama. insyallah.

No comments:

Post a Comment